HALVÅRSRESULTAT 2018 - HOFFMANNS SAMARBEJDSMODEL VINDER FREM

16.08.2018 - 14:49

KUNDERNE VÆLGER I STIGENDE GRAD HOFFMANNS SAMARBEJDSMODEL TIL

"Vi er lige dele stolte og ydmyge over for alle de projekter vi har fået skabt sammen med kunderne/rådgiverne og arkitekterne i et tidligt forpligtende samarbejde” udtaler adm. direktør Torben Bjørk Nielsen.

Stigningen i ordrebeholdningen på 2.490 mio. kr. (1.390) svarer nogenlunde i sum til indgåelse og opstart af det store kontorprojekt for KLP på ca. 65.000 m2, som skal bygges over de næste 3 år. Bagved stigningen i ordrebeholdningen ligger mange nye projekter, hvor såvel nye som eksisterende kunder har valgt Hoffmann til.

• Hoffmanns strategimål for 2020 er fortsat at opnå en resultatgrad > 5%
  • En omsætningsvækst på > 5% pr. år
  • Vigtigst er et skadefrit arbejdsmiljø og lavt sygefravær

Hoffmanns Nu-situation (sidste 12 måneder):

”Next Generation muliggør fortsat vækst. Hoffmanns rekruttering af nyuddannede ingeniører / konstruktører / installatører igennem de sidste 10 år giver mulighed for vækst. Vi er på vej i den rigtige retning mod alle mål, takket være en meget dedikeret indsats af alle vores ca. 600 medarbejdere”, udtaler Torben Bjørk Nielsen

MARKEDSITUATIONEN:

”Aktiviteten er høj i den danske byggebranche. Det stiller store krav til ressourceallokering og leverancesikkerhed. Umiddelbart en krævende situation for projekterne, men Hoffmanns samarbejdsmodel med tidlig involvering af alle parter minimerer denne risiko, idet ressourcer og leverancer kan tilgå projektet rettidigt” udtaler Torben Bjørk Nielsen.

INGEN ALVORLIGE SKADER I FØRSTE HALVÅR 2018

På trods af Hoffmanns øgede kapacitet, har vi i første halvår af 2018 ikke haft nogen alvorlige skader samt fastholdt et lavt sygefravær på 2,2% (1,2%).

Mere end 6.500 medarbejdere, kunder, underentreprenører og rådgivere har nu erhvervet Hoffmanns arbejdsmiljøkørekort.

NYE SAGER:

• For KLP Ejendomme opføres nyt kontorbyggeri på Kay Fisher Plads med 50.000 m2 kontorareal og 15.000 m2 parkeringskælder.
  • For Dansk Shopping Centre renoveres og udbygges Amager Centret samt opføres nyt parkeringshus.
  • For DTU opføres ny forsknings- og undervisningsbygning til DTU Kemiteknik på 5.600 m2.
  • For DTU Science Park opføres nyt kontordomicil til Dansk Hydraulisk Institut i 3 plan på 6.100 m2.
  • For JH Administration opføres og renoveres boliger på Sct. Jørgens Park.
  • For BMC Fonden/Linak Holding opføres 3.250 m2 ny undervisningsbygning for elektronikingeniører (CIE Sønderborg).
  • For Københavns Kommune klimatilpasses Enghaveparken til skybrudshåndtering samtidigt med at de rekreative funktioner opretholdes og forbedres.