Hoffmann A/S ekspanderer teknik-kompetencer i Jylland

05.07.2016 - 15:04

Hoffmann har købt Alpedalens VVS A/S, Techniq Installation A/S og Installationsgruppen A/S. De 3 virksomheder fra Taulov beskæftiger 100 medarbejdere inden for el, vvs og ventilation, og omsætter for ca. 100 mio.kr.

Ledelsen foran Hoffmann

Hoffmann byder velkommen

Byggebranchen i Danmark ændrer sig i stigende grad mod projektudbud, hvor entreprenøren bliver involveret helt fra projektets tilblivelse.

Dette er en meget positiv tendens, som passer vældigt godt sammen med Hoffmanns forretningsstrategi om tidlig involvering af alle byggeriets parter (Hoffmanns samarbejdsmodel).

Denne udbudsform kræver specielt stor viden inden for tekniske installationer, som i dag udgør ca. 35% af byggeriets kostpriser.

Med købet af Alpedalens VVS A/S, Techniq Installation A/S og Installationsgruppen A/S tilfører vi vores kunder sublim teknisk know how helt fra tilblivelsen af projektet. Samtidigt kan vi nu tilbyde vores kunder stor faglig kompetence i udførelsen og efterfølgende drift og vedligeholdelse af projekternes bygnings-installationer.

”Opkøbene er et vigtigt tiltag i at positionere Hoffmann som en landsdækkende bygge-, anlægs- og installationsentreprenør, hvor alle kompetencer tilsammen skaber merværdi for kunderne”, udtaler Torben Bjørk Nielsen.

For direktør Carsten Larsen i Alpedalens VVS, er det en god beslutning efter mere end 20 succesfulde år.

”Vi er glade for det blev Hoffmann der kunne se mulighederne i at videreudvikle vores selskaber. Gennem et mangeårigt samarbejde med Hoffmann, har vi løst flere projekter sammen. Kendetegnene har altid været vores gensidige forståelse for at løse kundens behov og levere løsninger af høj faglig kvalitet”, udtaler Carsten Larsen.

Fakta:
Hoffmann Teknik beskæftiger i alt 250 medarbejdere, heraf 60 ingeniører og forventer en omsætning i indeværende år på ca. 500 mio.kr.

Tre nye logoer

Adm. direktør Torben Bjørk Nielsen. Mobil 6012 9300 eller mail: tbn@hoffmann.dk
Regionsdirektør John Mathson Hansen. Mobil 6012 0000 eller mail: jmh@hoffmann.dk
Direktør Carsten Larsen. Mobil 2688 3500 eller mail: carsten@alpedalen-vvs.dk