Next generation Hoffmann er fuldt i gang

13.08.2015 - 11:58

I forbindelse med fremlæggelsen af resultatet for 1. halvår 2015 er det meget positivt at fremhæve, at vores satsning på etablering af en selvstændig forretningsenhed 'Next Generation Hoffmann' nu er kommet godt fra start.

Resultat / omsætning:

Hoffmanns omsætning og resultat er på niveau med sidste års halvårsresultat.

Igennem foråret er en række store projekter som Frederiksberg Centret, Copenhagen Designer Outlet, Bankernes KontantService og SEAS-NVE afsluttet. Projekter som har været præget af fokusering på risikostyring, sikkerhed og kvalitet.

Hovedfokus er fortsat på de projekter, hvor kunderne ønsker vores involvering helt fra starten i samarbejde med kunderne og rådgiverne.

Hoffmann i 1 halvår 2015

Denne tidlige involvering giver en mere volatil ordrebeholdning, men ordrebeholdningen samt sandsynlige ordrer i tidligt samarbejde er på niveau med sidste år.

Next Generation:

"Det er en flot opstart 'Next Generation Hoffmann' har fået, alle i Hoffmann bakker op omkring disse projekter, og de unge projektledere stråler af virkelyst. Udviklingsinitiativet er først og fremmest for at holde fast i vores slogan 'Den Løsningsorienterede Partner', hvor vi hele tiden videreudvikler vores kompetencer og processer" udtaler administrerende direktør Torben Bjørk Nielsen.

Kunderne er begejstrede for tiltaget:

"I Arena CPHX går vi meget op i at medvirke til videreudvikling og uddannelse i byggebranchen. Samarbejdet med 'Next Generation Hoffmann' er nytænkende, og vi støtter fuldt op om dette tiltag" udtaler direktør Peter Liengaard, Arena CPHX.

Forretningsenheden har nu en ordrebeholdning bestående af projekterne:

• 3.140 m udvidelse af Energinet i Fredericia
  • 2.800 m kontorbyggeri for Danmarks Idrætsforbund
  • El-entreprise på Arena CPHX i Ørestad
  • Nyt forbrændingsanlæg i Hørsholm (Norfors - tidligere Nordforbrændingen)

I alt entrepriser tilsammen på ca. 149 mio.kr.

Arbejdsmiljø:

Vi har i først halvår 2015 set de positive konsekvenser på at have indført brille- og handskepåbud.

Vi har elimineret øjen- og snitskader, og har kun haft 1 skade med fravær blandt vores håndværkere.

Vi har fortsat for mange vrid- og faldskader, som vi i fremtiden skal have elimineret.

Sygefraværet er på målsat niveau under 2 %.